به سوی نور
"به سوی نور" 
نويسندگان
لینک دوستان

"بسمی تعالی"

این وب صرفا برای پاسخ دادن به سوالات شرعی و دینی شما طراحی شده است.

کشور ایران جزء معدود کشورهای جهان است که آمار وجود شیعه و مسلمان واقعی در آن زیاد است. به همین دلیل کسانی که این دین و مذهب را قبول ندارند سعی بیشتری در گمراه کردن ما ایرانی ها دارند و امروزه شاهد پیدا شدن دین و فرقه های بسیاری مانند یهودیت، بودایی، زرتشتی، آتش پرستی، شیطان پرستی و ... می شویم. بنابراین برای پایداری این مذهب و عمیق کردن اعتقاد های مردم این سایت طراحی شده و ما امیدواریم که بتوانیم با این عمل از چنین فاجعه ای جلوگیری کنیم.

شما دوستان می توانید هر گونه سوال در مورد اسلام، تفاوت شیعه و سنی، پیدایش فرقه های جدید، دنیا و آخرت، ازدواج از نظر اسلام، انجام اعمال واجب، ائمه و... بپرسید. ما پاسخ گوی شما عزیزان هستیم.

                                                                                                                                       باتشکر

                                                                                                                                        راشد





بدان خدا رحمت كند كه خدا را بر تو حقوقي است كه تو را در هر جنبش و آرامش و در هر جا باشي فرا گرفته اند، و در هر اندامي بچرخاني و هر ابزاري بگرداني، بعضي از حقوق بر بعضي بزرگترند. بزرگ ترين حقوقي كه خدا بر تو واجب كرده حق او است تبارك و تعالي كه آن پايه همه حقوق است و همه از آن باز گرفته شوند، آنگاه واجب نموده براي تو بر عهده تو از سر تا قدمت با اعضاي مختلفت حقوقي را براي ديده ات بر تو حقي ات وبراي گوشت بر تو حقي است، زبانت به تو حق دارد و دستت به تو حق دارد و پايت به تو حق دارد و شكمت به تو حق دارد  و فرجت به تو حق دارد، اين هفت عضو تواست  كه با آنها كار كني.

1-    اما حق بزرگ تر خدا اين است كه او را بپرستي و چيزي را شريكش نداني، و چون از روي اخلاص اين كار را كردي خدا در عهده گرفته كه كار دنيا و آخرت تو را كفايت كند و آنچه از آن بخواهي برايت نگه دارد.

2-    حق خودت بر تو اين است كه كاملا او را در طاعت خدا بگماري، به زبانت حقش را بپردازي و به گوشت حقش را بپردازي و به چشمت حقش را بپردازي و به دست خود حقش را بپردازي و به پايت حقش را بپردازي و حق شكمت را بپردازي و حق فرجت را بپردازي و از خدا در اين كار ياري جويي.

3-    حق زبانت اين است كه او را از دشنام ارجمندتر بداني و به سخن خوب عادتش بدهي و مؤدبش داري و او را در كام داري مگر در محل حاجت و براي سود و دين و دنيا و آن را از پرگويي و ياوه سرايي كم فائده كه ايمني از زيانش نيست و درآمدش كم است معاف داري، زبان گواه خرد و دليل بر آن شمرده شود و آراستگي مرد به زيور عقل خوش زباني اواست، و هيچ جنبش و توانايي نيست جز به او.

4-    حق گوش، پاك داشتن اواست از اين كه راه دلت باشد مگر براي خبر خوبي كه در دلت خير پديد كند يا خلق كريمت نصيب كند زيرا گوش دروازه دل است و هر نوع معني خوب يا بدي را به آن مي رساند. وَلاقوة الا بالله العلي العظيم.

5-    و اما حق چشمت اين است كه از هر چه روا نيست آن را بپوشاني و مبتذلش نسازي مگر براي محل عبرت آوري كه از آن بينا شوي و دانشي بدست آوري زيرا ديده وسيله عبرت است.

6-    و اما حق دوپايت اين است كه با آنها به جايي كه روا نيست نروي و آنها را به راهي كه باعث سبكي راهرو است نكشاني زيرا آنها تو را حمل مي كنند و تو را به راه دين مي برند.

7-    و اما حق دست تو اين است كه آن را به ناروا دراز نكني تا به دست اندازي بدان گرفتار عقوبت آخرت خدا شوي و گرفتار سرزنش مردم در دنيا و آن را از كاري كه به تو واجب كرده نبندي ولي آن را احترام كني به اين كه از محرمات بسيارش ببندي و بسياري از آنچه هم كه بر او واجب نيست بكار اندازي و چون دست تو در اين دنيا از حرام بازايستاد و خود را شريف داشت يا با عقل و شرافت بكار رفت در آخرت ثواب خوب دارد.

8-    و اما حق شكمت اين است كه آن را ظرف كم يا بيش از حرام نكني و از حلال هم به اندازه اش بدهي و از حد تقويت بحد شكم خوارگي و بيمروتي نرساني، و هرگاه گرفتار گرسنگي و تشنگي شد او را ضبط كني زيرا سيري بي اندازه شكمر بياشوبد و كسالت آورد كه مايه بازماندن و دور شدن از هر كارنيك و ارجمند است، و نوشابه اي كه صاحبش را مست سازد مايه سبك سري و ناداني كردن و بيمروتي است.

9-    و اما حق فرجت نگه داري آن است از آنچه حلال نيست برايت و كمك گرفتن بر آن است به چشم پوشي از نامحرم زيرا كه آن بهترين ياور است، و نيز با بسيار ياد مرگ كردن و خود را تهديد نمودن از خوف خدا، و از خداست عصمت و تأييد و جنبش و تواني نيست جز به او.


موضوعات مرتبط: امام سجاد(ع)، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, ] [ 13:46 ] [ راشد ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با سلام خدمت تمامی مسلمانان ایران زمین. هدف از تشکیل این وب بیان اسلام و دین و مذهب شیعه بوده است و اگر سوالی در این موارد برای شما دوستان بوجود آمد ما پاسخگوی سوالات شما هستیم. تمامی مطالب این وب برای شما عزیزان گذاشته شده و علاوه بر این ما فایل های صوتی همین مطالب را با سخنرانی عالم عالی قدر آیت الله راشد برای شما گذاشته ایم که در صورت نیاز می توانید آنها را دانلود کنید. علاوه بر این فیلم هایی نیز برای شما تهیه شده است. منتظر نظرات و سوالات شما عزیزان هستیم.
آرشيو مطالب
مرداد 1393
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 294
بازدید کل : 9417
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1